Ako nastaviť reklamy ak mám obsahový web alebo blog?
Mnohí z nás majú svoj vlastný blog alebo web, na ktorý pravidelne prispievajú kvalitným obsahom. V určitom momente prichádza otázka, či sa oplatí investovať do nových spôsobov zarábania na web stránkach a ako. Mnohých odrádza to, že na reklamách možno zarobiť len vtedy, ak sa na blogu či web stránke objaví niekoľko desiatok tisíc klikov denne. A niektorých odrádza najmä to, že nevedia ako na to. Ak sa nechcete poradiť s odborníkmi či agentúrami, stačí poznať zopár krokov a reklamy si na svoje webové stránky úspešne pridáte aj sami.
Jednou z hlavných platforiem na pridávanie reklám na webové stránky je Google AdSense. Čím väčšiu návštevnosť máte, tým väčšie sú šance získať nejaký príjem z reklám. Pod pojmom Google AdSense si možno predstaviť reklamný program vytvorený spoločnosťou Google, v ktorom klienti platia za propagáciu svojich reklám na rôznych webových stránkach.
Majitelia blogov a obsahových webových stránok si môžu zarobiť finančné prostriedky práve umiestnením reklám na svojich stránkach bez toho, aby sa museli starať o výber reklám alebo hľadanie spoločností, ktoré majú záujem o ich priestor. O všetko sa postará spoločnosť Google alebo tím našich expertov, ktorí vyberú reklamy, ktoré sa budú zobrazovať, podľa publika a obsahu stránky.
Ako funguje služba Google AdSense?
Služba AdSense je založená na ponukovom systéme, ktorý možno chápať ako „aukciu reklám“. Inzerenti určujú, koľko sú ochotní zaplatiť za zobrazenie svojich reklám, a to stanovením maximálnej ceny ponuky. Google automaticky spája inzerentov s vydavateľmi, ktorí majú relevantných používateľov pre tieto reklamy.
Ak napríklad vediete blog pre tehotné mamičky o tom, ako prekonať prvé tehotenstvo, návštevníci vašej webovej stránky neuvidia reklamy týkajúce sa lyžiarskeho oblečenia určeného pre dospievajúcich chlapcov.
Ak sa o zobrazenie na vašom webe uchádza viac inzerentov, zvýšia sa aj ponuky. V tomto prípade môžete ako vydavateľ zarobiť viac peňazí.
Po tom, čo si vytvoríte účet na Google AdSense, si vyberiete typy reklám, ktoré chcete mať na svojej webovej stránke, a miesto, kde sa budú zobrazovať, napríklad v hornej časti stránky, po stranách alebo v spodnej časti. Spoločnosť Google určí, ktoré reklamy sa majú umiestniť na vašu webovú stránku podľa vašej pozície Ad Rank. Tá sa určuje na základe ponuky ceny za kliknutie a vášho skóre kvality. Skóre kvality závisí od miery prekliku na kľúčové slová.
1. Skontrolujte, či vaša webová stránka spĺňa požiadavky služby Google AdSense
Ak chcete na svoju webovú lokalitu pridať reklamu pomocou služby Google AdSense, musíte spĺňať požiadavky platformy, akými sú napríklad vlastný jedinečný obsah, nezverejňovanie nezákonného obsahu, škodlivého alebo reklamného softwéru či neporušovanie autorských práv.
2. Vytvorte si v Google AdSense účet
Keď ste skontrolovali, či vaša webová stránka dodržiava zásady služby Google AdSense, je čas vytvoriť si účet. Prejdite na platformu a kliknite na položku „Začať“. V prípade, že máte účet Gmail alebo používate inú službu Google, účet už vlastníte.
Aby ste mohli prijímať platby, musíte vyplniť požadované informácie vrátane telefónneho čísla a poštovej adresy spojenej s vaším bankovým účtom. Potom stačí pripojiť svoju webovú stránku k službe Google AdSense vložením kódu.
Ak ste prihlásení do účtu Google AdSense, stačí ak kliknete na položku „Pridať web“ a vložíte tam napríklad stránku „matina.sk“.
Obrázok: Ukážka vloženia Vašej web stránky alebo blogu
Náš tip: Ak používate WordPress a neviete ako kód vložiť, vyskúšajte WordPress sprievodcu, aby nedošlo k omylom. Je to jednoduchšie, ako sa zdá. Na pridanie web stránky nemusíte byť odborníkom na kódovanie.
3. Vyberte typy reklám, ktoré chcete zobrazovať
Keď máte účet Google AdSense nastavený, musíte počkať, kým spoločnosť Google schváli vašu žiadosť a skontroluje vaše informácie. Môže to trvať 2 až 4 týždne. Ak bude Váš účet aktivovaný, spoločnosť Google Vás o tom bude informovať.
Teraz môžete nastaviť typ reklám, ktoré chcete umiestniť na svoje webové stránky. Ak to chcete urobiť, vojdite do svojho účtu, kliknite na položku „Reklamy“, v pravom bočnom menu a potom kliknite na položku „Podľa reklamnej jednotky“ (Ad Units).
Na tejto stránke si budete môcť pozrieť viacero formátov reklám, ako napríklad Zobrazovacie reklamy, Reklamy vo feede a Reklamy v článku. Na stránke Google AdSense si môžete skontrolovať vlastnosti týchto reklám. Tak rýchlo pochopíte, ktoré z nich sa najlepšie hodia na vašu webovú stránku. Následne si vyberiete typ reklamy, veľkosť reklamy, štýl, či bude statická alebo responzívna a všetko ostatné, čo súvisí s reklamným priestorom zo strany ponuky inzerentov. Ak máte pochybnosti, či ste vybrali správne, spoločnosť Google vám ponúkne odporúčania na základe najobľúbenejších veľkostí reklám.
Tip našich odborníkov: V prípade možností štýlu reklamy sa odporúča zladiť štýl reklamy s farebnou schémou vašej webovej lokality.
4. Umiestnite reklamu na svoju webstránku alebo blog
Keď je reklama kompletne nakonfigurovaná, stačí kliknúť na „vytvoriť“ a zobrazí sa vám kód HTML reklamy. Skopírujte si ho a vojdite na svoju webovú stránku, aby ste kód vložili na stránku, na ktorej sa bude zobrazovať.
Postup umiestnenia reklamy na stránke závisí od tvorcu webovej stránky alebo systému CMS, ktorý používate. Napríklad v prípade webových stránok WordPress je možné použiť widget a pretiahnuť reklamu na miesto, kde ju chcete zobraziť. Pred dokončením úpravy stránky je potrebné skontrolovať, či je reklama umiestnená správne a potom ju zverejniť.
5. Vyskúšajte kód Auto-Ads
Ak sa chcete vyhnúť starostiam s výberom typov reklám, môžete sa rozhodnúť pre kód auto-ads. Kliknite na položku „Reklamy“, potom na položku „Podľa stránky“ a nakoniec na položku „získať kód“. Potom skopírujte úryvok kódu a pridajte ho na stránky svojho webu.
Spoločnosť Google za vás určí najlepšiu veľkosť, umiestnenie a typ reklamy, ktorá sa má umiestniť. Nevýhodou je, že nebudete mať kontrolu nad tým, kde sa reklama na jednotlivých stránkach zobrazí, ale na druhej strane vám to ušetrí čas.
6. Udržujte svoju webovú stránku alebo blog „in“
Ak už viete ako pridávať reklamy na svoje webové stránky, nestačí len čakať so založenými rukami. Váš web či blog musíte pravidelne aktualizovať a dopĺňať kvalitný obsah. Je potrebné neustále sledovať, kto je vaša cieľová skupina a aké sú jej požiadavky, aby ste mohli vytvárať obsah, ktorý uspokojí ich záujem. A k tomu je ideálne popremýšľať aj o marketingových stratégiách na zvýšenie organickej návštevnosti.
Tip našich odborníkov: Nikdy neklikajte na vlastné reklamy. Považuje sa to za podvod a môže to spôsobiť vaše odstránenie z platformy.
Nezabúdajte, že ak si neviete dať rady, stále sa môžete s Vašimi otázkami obrátiť na našich SEO expertov. Tí Vám pomôžu identifikovať správne druhy reklamy, vybrať ich správne zacielenie, a tak sa lepšie umiestniť na prvých stránkach s výsledkami vyhľadávania pre viaceré kľúčové slová.