Skočiť na hlavný obsah

Ako funguje reklama na google ads adwords

Ako funguje reklama na google Ads?

Prevádzkovanie online obchodu nie je v dnešnej dobe žiadna sranda, najmä keď musíte konkurovať gigantom ako Amazon, ktoré majú nekonečný marketingový rozpočet na svoju reklamu. A keď musíte samozrejme uživiť svoje ženu a 4 deti. Každý sa preteká o prvú priečku na prvej stránke v zobrazovaní výsledkov vyhľadávania Google. Na webe panuje neuveriteľná konkurencia. Snaha dostať sa na prvú stránku môže aj pri vynikajúcej SEO optimalizácii trvať mesiace alebo dokonca aj viac než jeden rok.

Tak prichádzajú na rad platené reklamy (PPC). Google AdWords je reklamná služba od spoločnosti Google, ktorá umožňuje podnikom zobrazovať svoje reklamy na stránkach s výsledkami vyhľadávania Google. Reklamy sa zvyčajne zobrazujú v hornej alebo dolnej časti SERP (stránky s výsledkami vyhľadávania) Google. Používanie služby Google AdWords je bežnou a účinnou marketingovou stratégiou pre podniky, ktoré chcú získať prvých zákazníkov online. 

PPC špecialisti vám v tomto blogu prezradia zopár základných informácií o tom, ako používať službu Google AdWords pre vaše online podnikanie.

Podniky platia za to, aby sa ich reklamy (na základe kľúčových slov) umiestnili na popredných miestach webového vyhľadávania. Keďže platforma funguje na báze platenej reklamy (PPC), podnikatelia platia iba vtedy, keď návštevník klikne na ich online reklamu.

Trhy Google AdWords fungujú ako aukcia, v ktorej ľudia ponúkajú za kliknutia. Nie je však nevyhnutné, aby vyhrala najvyššia ponuka. Spoločnosť Google zohľadňuje okrem finančných prostriedkov aj skóre kvality, aby ľudia, ktorí kliknú na reklamu, mali čo najlepší zážitok.

Výhody používania služby Google AdWords

Služba Google AdWords je výkonným nástrojom na propagáciu firmy na internete. Vďaka čomu je táto služba taká ideálna? Online podniky využívajú platenú marketingovú platformu spoločnosti Google z nasledovných výhod:

Musíme vždy cieliť presne

Vďaka mnohým možnostiam cielenia Google by mali majitelia online podnikov zabezpečiť, aby sa ich reklama zobrazovala len potenciálnym zákazníkom. Majitelia firiem môžu svoje publikum filtrovať na základe geografickej polohy, veku, kľúčových slov a ďalších kritérií. Okrem toho si môžu vybrať aj denný čas, kedy sa ich reklamy zobrazia cielenému publiku. Bežným príkladom, ktorý používa veľa podnikov, je spustenie reklám len od pondelka do piatku od 8:00 do 17:00. Je to spôsobené zvyčajne tým, že podniky sú cez víkendy zatvorené alebo sú pomalšie. To môže pomôcť maximalizovať výdavky na reklamu.

To je výhodné najmä pre miestne podniky. Štúdie ukazujú, že 50 % používateľov mobilných zariadení, ktorí vyhľadávali miestne informácie na svojom smartfóne, nakoniec v priebehu jedného dňa navštívili obchod, čo zvýhodňuje miestne podniky už len tým, že sa nachádza na vrchole Google vyhľadávania.

Zamerajte sa na konkrétne zariadenia

Po aktualizácii z roku 2013 umožňuje služba Google AdWords podnikom vybrať si druh zariadení, na ktorých sa budú ich reklamy zobrazovať. V prípade vyhľadávacej siete si môžete vybrať medzi stolnými počítačmi, tabletmi a mobilnými zariadeniami. V zobrazovacej sieti sa môžu podniky dokonca ešte viac rozpracovať a zamerať sa na konkrétne zariadenia, ako sú iPhony alebo Windows. Úpravy ponúk umožňujú automaticky ponúkať vyššie alebo nižšie ceny na zariadeniach, ktoré majú väčšiu pravdepodobnosť konverzie na vašej stránke. 

Platí sa len za výsledky

Toto je pravdepodobne najobľúbenejšia výhoda reklamy v službe Google AdWords. V službe AdWords podniky platia len za kliknutia na svoje reklamy namiesto toho, aby platili za zobrazenia. Tento model reklamy sa nazýva platba za kliknutie (PPC). Podniky tak ušetria peniaze tým, že platia len vtedy, keď používateľ vykoná akciu a zobrazí ich webovú stránku.

Jednou z top funkcií je sledovanie výkonu (Performance Tracking)

Služba Google AdWords umožňuje podnikom sledovať výkonnosť svojich reklám. To znamená, že môžete sledovať počet používateľov, ktorí si vašu reklamu zobrazili a klikli na ňu. Služba AdWords vám tiež umožňuje sledovať počet používateľov, ktorí po zobrazení vašej webovej stránky vykonali požadovanú akciu.

Podľa správy spoločnosti Google o hospodárskom vplyve zarobia podniky v priemere 2 doláre na každý dolár vynaložený na službu AdWords. V takomto čase je používanie služby Google AdWords ako súčasti vašej online marketingovej stratégie nevyhnutne prínosné. Nie vždy to však platí pre každé odvetvie. Najlepší spôsob, ako zistiť, či bude služba AdWords pre vašu firmu výhodná, je vyskúšať ju.

Ak si neviete rady s tým, ako postupovať pri nastavovaní účtu a ako ziskovo používať AdWords, pomôže vám práve tento sprievodca. Čítajte ďalej.

A ideme sa pripraviť na PPC

 

Pay Per Click reklama je silný nástroj, ale len vtedy, keď sa používa inteligentne. Skôr ako sa vrhnete do procesu vytvárania účtu AdWords, musíte si určiť svoje ciele. Hoci "viac predaja" môže znieť ako skvelý cieľ, online reklama si bude vyžadovať, aby ste boli konkrétnejší.

Je veľmi nepravdepodobné, že niekto, kto navštívi vašu webovú stránku prvýkrát, uskutoční nákup. Online predaj viac závisí od vytvorenia a udržiavania vzťahu dôvery s vaším spotrebiteľom. Z tohto dôvodu môže mať podnik pri používaní služby AdWords viacero cieľov, ako napr:

  • Generovanie predaja,
  • Registrácia,
  • Registrácia e-mailov,
  • Generovanie vedenia,
  • Zvyšovanie povedomia o značke a hodnoty zapamätania.

Hoci je úplne v poriadku vymedziť si viac ako jeden cieľ, nezabúdajte, že na dosiahnutie rôznych cieľov budete musieť otvoriť rôzne kampane. Okrem určenia cieľa je ďalším veľmi dôležitým predpokladom pre inzerovanie v službe AdWords mať vstupnú stránku.

Nezabudni nastaviť cieľovú stránku

Vstupná stránka je adresa URL alebo webová stránka, na ktorej používateľ "pristane", keď klikne na vašu reklamu. Vstupná stránka je samostatná stránka, odlišná od vašej hlavnej webovej stránky, ktorá je určená na zameranie sa na konkrétny cieľ. Skvelá vstupná stránka je kľúčová pre úspech vašej kampane AdWords. Dobre navrhnutá a optimalizovaná vstupná stránka pomôže premeniť návštevníkov na potenciálnych zákazníkov alebo dokonca na zákazníkov.

Ak potrebujete zistiť, ako nastaviť jednotlivé kroky na Vašom konte Google AdWords, prečítajte si podrobnejšie informácie v článku Ako nastaviť Google Adwords účet?

Autor: Martina Grechová, 30. Marca 2022.

Kategória