Ako nastaviť Google Adwords účet?
Spoločnosť Google zverejnila, že eviduje celosvetovo približne 3.8 milióna vyhľadávaní za minútu. Ak sa rozhodnete ponúknuť váš produkt alebo službu takýmto spôsobom, bezpochybne možno tvrdiť o efektívnom kroku, ktorý podporí rast vášho online podnikania. Mnohí online podnikatelia sa často pýtajú, či cena za Google Adwords reklamu prevažuje nad výhodami alebo je to naopak.
V tomto blogu sa vďaka našim PPC špecialistom dozviete, ako nastaviť reklamu prostredníctvom Google Adwords a koľko vás to bude stáť.
Krok 1 - Zaregistrujte sa
Jednoducho prejdite na webovú stránku Google AdWords a zaregistrujte sa pomocou svojho konta Google. Ak nemáte účet Google, musíte si ho vytvoriť. Nemusíte sa obávať, nemalo by to trvať dlhšie ako pár minút.
Po zadaní potrebných údajov sa ocitnete na nasledujúcej stránke, kde vytvoríte svoju prvú kampaň. Tu si môžete vybrať rozpočet, cieľovú skupinu, nastaviť ponuky a napísať text reklamy.
Krok 2: Nastavte si rozpočet
Definovanie rozpočtu je najdôležitejšou úlohou na zozname. Definovanie denného rozpočtu zabezpečí, že nikdy neprekročíte svoje limity výdavkov. Najlepší spôsob, ako zistiť denný rozpočet, je najprv pochopiť počet návštevníkov, ktorých vaša vstupná stránka môže premeniť na zákazníkov. Ak práve začínate, je v poriadku, ak budete pracovať s priemernými hodnotami.
Podľa spoločnosti WordStream je priemerná miera konverzie v jednotlivých odvetviach 2,35 %. To znamená, že v priemere len 2,35 % používateľov vykoná po kliknutí na reklamu požadovanú akciu. Ak vezmete do úvahy priemernú mieru konverzie pre vaše odvetvie, môžete zistiť, koľko ste ochotní vynaložiť na každého návštevníka. Táto hodnota sa označuje aj ako náklady na akvizíciu (CPA).
Po zvolení požadovanej meny a rozpočtu kliknite na tlačidlo Uložiť a prejdite na ďalší krok.
Krok 3: Vyberte cieľovú skupinu
V tomto kroku môžete určiť geografickú polohu svojho cieľového publika. Táto funkcia zabezpečí, že sa vaša reklama zobrazí len používateľom, ktorí vykonávajú vyhľadávanie pomocou kľúčových slov, ktoré ste nastavili a nachádzajú sa vo vami určenej geografickej lokalite.
Pomocou možnosti rozšíreného vyhľadávania získate prístup k "cieleniu na okruh". Zameranie na okruh vám umožňuje zamerať sa na určitý okruh. Ak predávate niečo lokálne, v závislosti od povahy vášho podnikania sa môžete zamerať na celé krajiny alebo len na mestá. Môžete dokonca nastaviť rôzne úpravy ponúk pre jednotlivé okruhové ciele. Napríklad, možno chcete ponúkať vyššie ceny v okruhu 10 km, ale nižšie v okruhu 30 km.
Krok 4: Výber siete
Ďalším krokom je výber medzi vyhľadávacou sieťou Google a zobrazovacou sieťou. Vyhľadávacia sieť umiestni vaše reklamy na SERP Google, zatiaľ čo zobrazovacia sieť zobrazí vašu reklamu na akejkoľvek webovej stránke, ktorá zobrazuje reklamy.
Pre začiatočníkov a malé podniky sa odporúča použiť vyhľadávaciu sieť, pretože zobrazuje vaše reklamy používateľom, ktorí konkrétne hľadajú kľúčové slová relevantné pre vašu firmu. Zobrazované reklamy môžu byť skvelé na budovanie značky, retargeting a vo všeobecnosti majú oveľa nižšie CPC. Nie sú však orientované na dopyt.
Krok 5: Vyberte si kľúčové slová
Kľúčové slová sú výrazy alebo frázy, ktoré používateľ zadáva do vyhľadávacieho poľa Google pri vyhľadávaní. Google vám umožňuje vybrať si približne 15 až 20 kľúčových slov, ktoré môžu vyvolať zobrazenie vašej reklamy v SERP. Nemajte obavy, neskôr môžete vždy pridať ďalšie kľúčové slová.
Odporúča sa vybrať niekoľko kľúčových slov, o ktorých ste si istí, že prinesú výsledky, namiesto výberu 20, ktoré sa vám môžu zdať relevantné. Po tom, čo ste zadefinovali kľúčové slová, venujte pozornosť aj objemom vyhľadávania kľúčových slov, ktoré ste si vybrali. Hoci sa môže zdať lákavé vybrať si kľúčové slovo, ktoré má objem vyhľadávania 500 000, nemusí to byť najlepší nápad.
Ako už bolo spomenuté, služba AdWords funguje na základe ponukového systému. Kľúčové slová s vysokým objemom vyhľadávania sú zvyčajne extrémne drahé. Výber väčšieho počtu kľúčových slov alebo výber kľúčových slov s vysokým objemom vyhľadávania môže byť nákladnou záležitosťou.
Udržujte svoje náklady pod kontrolou výberom niekoľkých relevantných kľúčových slov s miernym objemom vyhľadávania.
Typy kľúčových slov a určenie správnej "zhody kľúčových slov"
Existujú štyri typy zhody kľúčových slov, ktoré určujú, ako sa má vaša reklama zobrazovať.
Široká zhoda
Široká zhoda je predvolené nastavenie v službe AdWords. Podľa spoločnosti Google "umožňuje, aby sa vaša reklama zobrazovala pri vyhľadávaní podobných fráz a relevantných variácií vrátane synoným, jednotného a množného čísla, možných preklepov, kmeňových slov".
Široká zhoda vám umožňuje osloviť čo najširšiu časť vášho publika. Keďže však široká zhoda zobrazuje vaše reklamy aj pre synonymá a jednu časť kľúčových slov, vaša reklama sa môže zobrazovať v mnohých nerelevantných výsledkoch vyhľadávania.
Napríklad môžete cieliť na "fine dining restaurants Bratislava. Pri použití širokej zhody sa vaša reklama môže zobraziť aj vo výsledkoch na "pizza v Bratislave".
Modifikátor širokej zhody: Modifikátor širokej zhody vám poskytuje väčšiu kontrolu. Jednoduchým pridaním znaku "+" pred výraz, môžete výraz uzamknúť. Vaša reklama sa vo výsledkoch zobrazí len vtedy, keď hľadaný výraz obsahuje frázy alebo slová za "+".
Ak napríklad ponúknete "+fine dining Bratislava", váš výsledok sa nikdy nezobrazí pri vyhľadávacích výrazoch ako "pizza v Bratislave".
Frázová zhoda
Frázová zhoda ponúka majiteľom podnikov ešte väčšiu kontrolu. Keď si vyberiete frázovú zhodu, vaša reklama sa vo výsledkoch zobrazí len pre vyhľadávané výrazy, ktoré sú v rovnakom poradí ako zvolené kľúčové slovo.
To znamená, že ak si vyberiete "fine dining Bratislava", vaša reklama sa nezobrazí pre "Bratislava fine dining". Ak chcete zadať frázovú zhodu, jednoducho dajte kľúčové slová do úvodzoviek.
Presná zhoda
Táto možnosť, ako už názov napovedá, zabezpečí, že sa vaša reklama zobrazí len vtedy, keď niekto vyhľadáva pomocou hľadaného výrazu totožného s vašimi zvolenými kľúčovými slovami.
Ak ste zvolili presnú zhodu a vaše kľúčové slovo je "fine dining Bratislava", vaša reklama sa nezobrazí ani pri vyhľadávacích výrazoch ako "najlepšie fine dining reštaurácie v Bratislave".
Ak chcete určiť presnú zhodu, vložte okolo zvolených kľúčových slov zátvorky. (Príklad: [fine dining Bratislava])
Tip: Používanie presnej zhody môže byť bezpečný a pomalší spôsob, ako rozšíriť svoje kampane, keď ešte len začínate.
Negatívne kľúčové slová
Negatívne kľúčové slová sú výrazy, ktoré vám pomôžu zabezpečiť, aby sa vaša reklama nezobrazovala irelevantnému publiku. Táto funkcia AdWords sa hodí, ak máte produkt/službu, ktorá môže mať spoločné kľúčové slová s niečím, čo s ňou nesúvisí.
Ak sa chcete bližšie poradiť ohľadom správneho natavenia kľúčových slov, môžete sa obrátiť na našich odborníkov v oblasti SEO, ktorí vám s efektívnym nastavením SEO radi pomôžu.
Autor: Martina Grechová, 30. Marca 2022.